Dropshipping – plusy i minusy

Skąd przywędrował dropshipping?

Dropshipping jako bardzo ciekawy model biznesowy przywędrował do nas z zachodu i funkcjonuje w Polsce pod dwoma modelowymi postaciami. Pierwszy model de facto, polega na samej wysyłce towaru do klienta bezpośrednio z danej hurtowni krajowej lub zagranicznej. W drugim modelu hurtownia dostarcza zazwyczaj towar do sklepu i stamtąd trafia on do zainteresowanych i kupujących klientów. Jest on obecnie jednym z najciekawszych zjawisk na Allegro .

Biznes dla niewymagających

Na pewno jest to świetny pomysł na biznes na początku, dla niewymagających. Tłumacząc pojęcie dropshippingu docieramy do tego, że jest to rodzaj logistycznego modelu, który oparty jest na typowej sprzedaży przez internet, który polega na tym, że proces wysyłki towaru jest zwyczajnie przeniesiony na dostawcę. Wygląda to w ten sposób, że polski podmiot najczęściej przedsiębiorca lub mała firma uczestniczy w transakcji sprzedaży poprzez zbieranie zamówień, które kolejno realizują hurtownie (głównie zagraniczne). Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla Allegro, jak i wielu innych sklepów internetowych. Sklep internetowy w tego rodzaju modelu logistycznym pełni rolę tego , który zbiera zamówienia i przesyła je do dostawcy, który jest zobowiązany do wysyłki towaru do samego klienta. Dla wielu handlowców drospshipping jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, bo nie potrzeba do niego wielkich hal magazynowych, a zarobek opiera się na tym, że sprzedawca osiąga tradycyjny zysk z różnicy, pomiędzy ceną hurtową a detaliczną, dzieje się dokładnie tak samo jak w handlu detalicznym. Należy również pamiętać o tym, że według prawa polskiego odnośnie płacenia podatków dropshipping kwalifikuje się przeważnie pod prowadzenie działalności gospodarczej, co jest związane z reguły z wykonywaniem sprzedaży w sposób ciągły, o czym nie każdy wie, czy zdaje się pamięta.

Dropshipping okno na świat i oszczędność czasu

Dropshipping jest również o tyle ciekawym rozwiązaniem w ekonomii, który nie pozwala na mrożenie kapitału, bo nie inwestuje się tutaj nigdy w towar, który zalega na magazynie. Płatności tutaj odbywają się po zapłaceniu za towar przez klienta. Dzięki transakcjom w systemie Drop shipping, zaoszczędza się wiele cennego swojego czasu, który można z powodzeniem wykorzystać przecież na coś innego(zazwyczaj wysyłkę prowadzi za Ciebie współpracująca z Tobą hurtownia polska lub ta z zagranicy, przeważnie z krajów azjatyckich)

Dropshipping wielu przedsiębiorców uważa za coś wspaniałego i otwarte okno na świat, bo pomaga rozwinąć im skrzydła, ponieważ sprawia , że sprzedawca nie musi być ograniczony sam w sobie do swojego rynku lokalnego, ale sięga zdecydowanie dalej po rynek regionalny, krajowy, a nawet globalny. Tak naprawdę to tylko od Ciebie, jeśli jesteś przedsiębiorcą, będzie zależało czy będziesz chciał np. prowadzić międzynarodową firmę ze swojego pokoju w mieszkaniu! Tak, to nie żarty , bo dropshipping kreuje nowe podejście do procesu sprzedaży i ukazuje wiele nowych obiecujących horyzontów, zwiększając przy tym niesamowicie skalę i zakres naszych osobistych działań. Wiele działań w dropshippingu o czym należy pamiętać w tym modelu logistycznym jest po prostu również zautomatyzowanych, od złożenia samego zamówienia po samą wysyłkę, wystarczy bowiem tylko, że produkty ze współpracującej hurtowni dodać do oferty swojego kanału sprzedaży, aby zarabiać na towarze, którego się nie posiada, bo klienci wcale nie muszą o tym wszystkim przecież wiedzieć.!

Zalety i minusy dropshippingu

Podsumowując dropshipping ma więcej zalet niż wad i jest świetnym rozwiązaniem dla nieco mniejszych sklepów , które nie chcą zamrażać swoich środków na zamówienia zapasów oraz pozwala na w miarę regularny przypływ gotówki. Po za tym nie trzeba się martwić o swoje magazyny. Ogranicza również wydatki na ochronę mienia jak i transport, oszczędza czas, a dla przeciętnego konsumenta wielu towarów oznacza on ogromne oszczędności w nabywaniu swoich towarów, bo dzięki niemu może kupić swoje towary o kilkadziesiąt procent taniej.

Natomiast tą ciemniejszą i negatywną stroną dropshippingu jest utrata stu procentowej pewności, że każde zamówienie uda się zrealizować w odpowiednio zagwarantowanym czasie, dzieje się tak np. gdy produkt zostanie całkowicie wyprzedany. Jednak ten problem można łatwo rozwiązać poprzez dobrą i fachową komunikację ze swoimi klientami jak i dostawcami.